september 25, 2008

Pet Shop

Vi satt barnvakt i den franska suburben i helgen. Kände mig med ett gammal när jag blev presenterad för familjelivets DOs and DONTs anno 2008. Numera ska katten rastas (med reflexband såklart), pizzan gick inte alls ner på högkant som den gjorde när jag var ung(?!) o sexåringen tjata efter spenat till middag i stället.

Till min stora besvikelse var dessutom inte dom goa gamla lekarna som kurragömma o Ludo specielt populära. I stället skulle vi leka Pet Shop. Jag kunde bara drömma om att det hade nån sorts realtion till 80-tallsbandet med ungefär samma namn. Närå, i Pet Shop skulle man köpa o sälja djur..med ilskna alien-proprtionerså klart..ligger ju i namnet..

Så dum o gammal kan man bli. Tjafsade säkerligen nån timme med sexåringen hurvida det var bandet eller leken som kom först. Sen titta vi på Shrek o blev sams igen.








Vi matade fåglarna.. till min stora skräck o avsky..






men ät pizzan, snorunge!


1 kommentar:

thea sa...

kurragömma? hvor mange språk kan du egentlig nå, camilla? jeg vil også være i jardin du luxembourg og se jazzkonsert! fint! savner deg.